Wszystkie kategorie
Wszystkie kategorie
Odzież
Obuwie
Biżuteria i zegarki
Bielizna
Galanteria i dodatki
Kosmetyki
Nakrycia głowy
Sprzęt i akcesoria
Wybierz kolor
Kolor produktu zbliżony do:
Beżowy
Biały
Brązowy
Czarny
Czerwony
Ecru
Fioletowy
Granatowy
Niebieski
Oliwkowy
Pomarańczowy
Różowy
Srebrny
Szary
Wielobarwny
Zielony
Złoty
Żółty
Mój koszyk
Moje konto
W koszyku posiadasz:
produktów
na łączną kwotę:
Login:
 
Hasło:
zakumaj.pl
Ostatnio sprzedane
Ostatnio komentowane

Jak przygotować skórę do opalania?

15-04-2009 / Autor: Użytkownik seriwsu
Rozsądne korzystanie ze słońca przynosi wiele korzyści (przesada niestety grozi czerniakiem). Istnieje wiele metod, które pomogą nam  przygotować skórę na opalanie.
   
Pierwsza rzecz jaka zapewne większości przychodzi na myśl to balsamy i różne kremy z filtrem - Oczywiście one są ważne i należy się nimi smarować na 15-20  minut przed wyjściem z domu na słońce. Jest jednak możliwość lepszego przygotowania skóry do opalania -  jest to odpowiednia dieta. Nie kremy, nie cudowne preparaty, ale wzbogacenie diety w mikroelementy oraz witaminy E i C.

Wiadomo, że możemy wzmocnić melaninę - tworzy ona warstwę ochronną, i powszechnie wiadomo, że osoby o śniadej cerze mogą dłużej w sposób bezkarny przebywać na słońcu. Jeśli nasza skóra jest jasna  i łatwo pojawia się na niej rumień, to trzeba na 2-3 miesiące rozpocząć kurację sokiem marchewkowym i pomidorami w rożnych postaciach - szczególnie polecane są sosy pomidorowe (ketchup) ze względu na na obecność likopenu (antyutleniacza). Należy zjadać sobie sushi z brązowymi algami - one są najbardziej skuteczne w profilaktyce czerniaka. Warto też jeść: szpinak, ryby, kakao oraz czekoladę gorzką (najlepiej 90%). Za stan skóry, włosów i paznokci odpowiada również witamina A - najlepiej dostarczać ją z pożywieniem, w postaci preparatów można ją przedawkować ze szkodą dla organizmu.
   
Czasami możemy przeczytać, że można skórę przygotować do opalania  korzystając z solarium, w pewien sposób "hartując" skórę, tak by na plaży mieć już delikatną opaleniznę. Jeśli nie chcemy zbytnio narażać się na wysuszenie skóry możemy łykać preparaty z prowitaminą A lub beta - karotenem, można też systematycznie pić sok z marchwi. UWAGA!!! Marchewka i beta -karoten (a także prowitamina A) w zbyt dużych ilościach mogą uszkodzić wątrobę. Do soku zawsze dodajemy kilka kropli oleju, ponieważ witamina A tylko w obecności tłuszczu dobrze się wchłania.

To nie wszystko, co  musimy zrobić przed wyjściem na plażę. Bardzo ważny jest dokładny peeling całego ciała. Może wydawać się, że to błąd, ponieważ ten starszy naskórek nieco chroni naszą skórę przed słońcem, ale on przyczynia się również, że opalamy się nierówno. należy pamiętać o codziennym nawilżaniu skóry - po myciu należy wmasować w wilgotną jeszcze skórę oliwę - może być dla dzieci, oliwka z oliwek, a można spróbować użyć rewelacyjnego oleju kokosowego.

Ciągłe nawilżanie sprawi, że nasza opalenizna będzie miała ładny odcień, a skóra nabierze aksamitnego wyglądu. Zawsze po zakończeniu opalania należy nawilżać skórę balsamem lub kremem - nawilżanie jest najważniejsze każdego dnia .
program tvmodelki
© Copyright Moda.pl 2009-2014. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Powered by Edito CMS